Wanita Mingguan menyediakan info kesihatan luar dan dalaman untuk wanita perihatin

Dikuasakan oleh Blogger.

Search This Blog

Tanda-tanda Tindak balas Jus Delima Bio Emas

Penulis menerima banyak pertanyaan daripada pengguna-pengguna Jus Delima Bio Emas mengenai bentuk tindak balas Jus Delima Bio Emas selepas meminumnya.

Jus Delima Bio Emas dibuat daripada ekstrak buah-buah yang disebut dalam Al-Quran iaitu buah delima, buah kurma, buah anggur, buah zaitun ditambah dengan buah goji, manna, madu lebah dan air zama-zam. Delima Bio Emas 750ml Sebagai makluman, Jus Delima Bio Emas adalah merupakan formula yang dirumuskan oleh pakar perubatan iaitu Dr Abdul Razak bin Ibrahim MD. (UKM), MSc.(Biochem.), (USA) setelah menjalankan kajian selama lebih 3 tahun keatas kesesuaian untuk membantu melegakan beberapa masaalah untuk memperbaiki kualiti hidup

Ada juga yang menamakan buah-buah ini sebagai buah daripada syurga berdasarkan ianya telah tercatat dalam kitab suci al Quran; adalah buah yang berasal daripada syurga. Ada juga yang memanggil Jus Delima Bio Emas ini sebagai makanan sunnah kerana sebahagiannya adalah makanan yang selalu diambil oleh Rasulullah SAW.

Buah delima mengandungi kesemua mineral dalam kategori enzim yang diperlukan oleh tubuh serta mempunyai dwi sifat iaitu hipo dan hipper serentak, yang tidak terdapat pada pada bahan-bahan lain. Jadi penggunaan Jus Delima Bio Emas amatlah besar feadahnya kerana ” Bolus “ makanan (kecil / halus) ini akan dicerna dengan tindakan enzim tertentu terhadap substrat tertentu di dalam perut selama 2-5 jam.

Oleh itu meminum Jus Delima Bio Emas adalah lebih cepat berkesan ketika sebahagian fungsi badan berada dalam keadaan lemah atau rosak untuk berfungsi dengan dibantu berjuta bakteria baik.

Jadi pada pengguna yang sebelum ini gaya pengambilan makanannya tidak betul (tidak mengawal makan dan rutin harian yang salah atau pengambilan pelbagai pil dan ubatan) maka sudah tentu akan berlaku mendapan glukogen / bahan asing pada hati, usus, salur darah, otot-otot dan tulang.

Setelah mengambil Jus Delima Bio Emas yang bersifat enzim dwi sifat maka semua itu akan berlaku pembongkaran untuk me-nyahkeluarkan bahan asing tersebut yang akan menyebabkan pelbagai tindakbalas sementara; antaranya batuk, demam atau suhu badan meningkat, mual atau muntah, sakit perut, kerap kencing, kencing kotor, sakit pinggang, kejang otot-otot, sembelit atau cirit-birit, pening dan juga gangguan pada darah seperti kandungan gula atau tekanan darah meningkat.

Gejala ini dipanggil ‘metabolik terbalik’ yang bersifat sementara. Simptom terawal boleh dirasai pengambil Jus Delima Bio Emas seawal 1 - 4 hari namun tempoh ini biasanya akan mengambil masa 1- 2 minggu untuk kembali normal bergantung pada sistem tubuh seseorang.

Ini Berpunca daripada kandungan darah seseorang adalah berbeza -beza, disamping itu cara pemakanan,kehidupan harian dan sejarah pengambilan ubat-ubatan seseorang juga berbeza-beza.

Bagi tujuan menilai keberkesanan Produk Jus Delima Bio Emas, pengguna dinasihatkan mematuhi saranan kami dengan meminum 10ml diawal pagi (sebaik-baiknya sebelum gosok gigi ) dan 10ml malam sebelum tidur.

Bagi tujuan mengimbangi perkara ini cara pengambilan, dos serta masa (waktu) sangat memainkan peranan dan merupakan perkara yang penting dalam menilai Anugerah Allah ini terhadap pengguna Jus Delima Bio Emas

Simptom lain ialah seperti merasai kegatalan pada bahagian tertentu anggota badan; bahagian bawah kulit merupakan simptom yang dialami oleh pesakit buah pinggang dan strok serta saraf, manakala penghidap resdung kronik mengalami keluaran cairan (hingus) atau kahak, kegatalan pada mata serta telinga atau kesakitan pada gigi serta gusi.

Semua keadaan ini berbentuk fenomena sementara yang kebiasaannya berlaku dalam tempuh 1 hari hingga 10 hari selepas mula minum Jus Delima Bio Emas.

Bagi menilai keberkesanan Jus Delima Bio Emas pengguna disarankan membuat permerhatian daripada peringkat awal mengambil Jus Delima Bio Emas.

Pengguna dinasihatkan merekodkan semua perubahan atau kesan kesan yang dialami diperingkat awal pengambilan.

Mengikut Dr Abdul Razak Ibrahim Jus Delima Bio Emas memang menyebabkan berlaku beberapa tindakbalas oleh badan apabila diambil oleh pengguna yang mengidap beberapa jenis penyakit tertentu.

Bentuk Tindakbalas Badan Bila Mengambil Jus Delima Bio Emas Mengikut Jenis Penyakit:

1. Kencing manis atau diabetes - pesakit biasanya akan mengalami kekerapan kencing yang lebih daripada biasa terutama pada waktu malam.

Keadaan ini berlaku kerana Jus Delima Bio Emas bertindak memperbaiki serta membersihkan buah pinggang yang bertujuan menyahkan toksid dalam badan yang terhasil daripada pengambilan terlalu banyak ubat-ubatan untuk merawat kencing manis.

Pesakit kencing manis tentunya maklum bahawa mereka terpaksa mengambil sejumlah yang banyak pil daripada klinik atau hospital dan memakannya berbelas biji dalam satu hari. Bahan kimia dalam ubat-ubatan ini tidak semuanya dikeluarkan dari badan melalui kencing atau najis sebaliknya sebahagiannya tersekat dalam buah pinggang atau hati untuk tempuh yang panjang atau tidak akan keluar langsung.

Jadi apabila pengidap kencing manis mengambil Jus Delima Bio Emas, zat-zat, vitamin-vitamin dan mineral yang terdapat dalam BioDelima bertindak menyahkeluarkan bahan-bahan toksid yang tersangkut padanya melalui proses membuang air kecil atau pun kencing. Lagi kerap kencing lagi baik dan lagi cepat buah pinggang bersih daripada mendapan toksid.

Kekerapan kencing ini biasanya berlarutan sehingga 5 atau 7 hari selepas mula mengambil Jus Delima Bio Emas dan akan beransur-ansur normal selepas tempuh tersebut.

2. Lelah atau asma - biasanya pesakit akan mengalami sedikit peningkatan tahap lelah daripada yang biasa dialami. Tindakbalas ini berlaku juga disebabkan oleh proses untuk menyahkeluarkan bahan-bahan toksid yang disebabkan oleh pengambilan terlalu lama ubat-ubat mencegah lelah.

Sesetengah ubat merawat lelah mengandungi unsur dadah terkawal seperti yang terdapat dalam inhaler yang berfungsi mengaktifkan saluran pernafasan. Tempuh peningkatan kadar lelah ini juga mengambil masa lebih kurang satu minggu terawal mengambil Jus Delima Bio Emas.

Jika pengidap lelah merasakan peningkatan kadar lelah yang dialami agak tinggi selepas mengambil Jus Delima Bio Emas, maka disarankan mengurangkan separuh daripada sukatan yang disyorkan umpamanya pada sukatan syor biasa pengidap meminum 2 sudu tiga kali sehari, ambillah pada kadar satu sudu setiap kali tetapi kekerapanya tetap juga 3 kali sehari. Selepas tempuh 7 hingga 10 hari, kadar peningkatan lelah itu akan menurun.

3. Gout - Pengidap gout berkemungkinan akan mengalami peningkatan kesakitan yang agak serius pada permulaan mengambil Jus Delima Bio Emas.

Selain kesakitan, kaki juga membengkak dan berwarna merah. Selepas tempuh 7 hingga 10 hari, bengkak mulai surut dan kesakitan mereda.

Suka juga dimaklumkan bahawa dalam tempuh mengalami tindakbalas tersebut, pengidap gout kena terus meminum Jus Delima Bio Emas kerana jika berhenti, proses tindakbalas akan berulang semula bila diminum kemudian kelak.

4. Gastrik - pengidap gastrik akan mengalami rasa kepedihan serta bercelaru di dalam perut pada beberapa hari pertama mengambil Jus Delima Bio Emas. Rasa pedih dalam perut ini disebabkan oleh luka-luka yang terdapat dalam usus.

Tempuh masa tindakbalas bagi pengidap gastrik ini agak panjang sedikit daripada penyakit lain dan haruslah bersabar. Ada juga berlaku pesakit yang sedang makan akan rasa tiba-tiba mahu berhenti makan. Ini berlaku kerana gastrik menyebabkan usus dipenuhi oleh angin. Angin yang ada dalam usus akan menolak ke atas dan dengan itu juga menolak makanan yang cuba ditelan.

Simptom penolakan makanan ini tidak berkait dengan Jus Delima Bio Emas tetapi itu adalah fenomena lazim yang dialami oleh pengidap gastrik. Bagi meredakan masaalah angin dalam usus ini, makanlah halia segar/mentah samada diperah airnya dan diminum atau meracik halus-halus halia itu dan dimakan.

Selepas tempuh tindakbalas ini, pengidap gastrik akan mula merasa lega dan selera makan mulai pulih.

5. Resdung - Pengidap resdung akan mengalami tindakbalas dalam masa yang paling cepat selepas mengambil Jus Delima Bio Emas. Dari pengalaman penulis menyelia pengidap resdung, ada satu kes dimana tujuan asal meminum Jus Delima Bio Emas ialah untuk merawat strok tetapi selepas dua jam meminum Jus Delima Bio Emas, pesakit itu mula mengalami air mata dan hingusnya keluar tidak berhenti-henti. Ini diikuti pula dengan bersin yang pada mulanya jarang-jarang tetapi semakin lama semakin kerap sehingga dalam masa 2 atau tiga minit sekali beliau bersin.

Pengidap mengesahkan beliau ada mengidap resdung suatu ketika dahulu tetapi bila mengalami strok, gejala resdung itu menghilang sehinggalah bila mengambil BioDelima, tiba-tiba sahaja datang kembali.

Walau bagaimana pun tindak balas yang dialaminya adalah paling sengkat dimana pada hari ketiga, tidak ada lagi airmata dan hingus keluar dan bersin pun hilang.

Ada juga pengidap resdung yang akan mendapati rasa gatal-gatal di bahagian badan tertentu seperti di bahagian muka. Ambil sedikit Jus Delima Bio Emas dan bancuh dengan air bersih dan sapukan keatas bahagian yang gatal itu dan ianya akan hilang dalam masa 3 atau 4 hari.

Suka juga dinyatakan selain daripada tindakbalas terhadap penyakit-penyakit di atas, bagi sesetengah orang yang mengambil Jus Delima Bio Emas, ada juga mengalami tumbuh gatal-gatal pada badan. Atau ada juga yang tumbuh bisul-bisul kecil satu dua biji. Ini berlaku jika sekiranya anda pernah mengambil ubatan-ubatan dalam jumlah yang banyak dan dalam tempuh yang lama dimana sisa-sisa ubatan ini tidak dapat keluar daripada badan umpamanya anda kerap mengambil pil penahan sakit atau pernah dibius.

Apabila anda mengambil Jus Delima Bio Emas, Jus Delima Bio Emas bertindakbalas untuk mengeluarkan bahan-bahan toksin yang disebabkan oleh bahan kimia dalam ubatan samada melalui urin, najis atau peluh. Bagi bahan-bahan yang tidak boleh keluar melalui urin, najis atau peluh ianya akan membentuk bisul-bisul kecil atau gatal-gatal sebagai jalan keluar bagi toksin.

Janganlah anda risau, ini adalah simptom sementara sahaja. Ambillah Jus Delima Bio Emas dan campurkan dengan sedikit air bersih dan sapukan ke atas bahagian yang gatal atau bisul tersebut dan insyaallah selepas beberapa hari, gejala tersebut akan hilang sepenuhnya.

Satu perkara yang perlu diambil perhatian iaitu walau pun anda mengalami tindakbalas yang tidak menyelesakan apabila mengambil Jus Delima Bio Emas, anda hendaklah terus meminumnya dengan sabar dalam tempuh itu kerana itu adalah menunjukkan badan anda menerima rawatan daripada Jus Delima Bio Emas.

Jika anda berhenti meminum Jus Delima Bio Emas apabila anda rasa tidak tahan dengan tindakbalas, maka proses oleh Jus Delima Bio Emas terhenti setakat itu sahaja. Apabila di lain masa anda mengambil Jus Delima Bio Emas, proses tindakbalas itu akan bermula sekali lagi. Oleh itu bersabarlah untuk tempuh 10 hari menghadapi tindakbalas itu demi untuk memulihkan kesihatan anda. Selama ini pun anda telah mengalami rasa tidak selesa bertahun-tahun, anda boleh bersabar juga. Jadi tabahkan hati untuk tempuh lebih kurang 10 hari sahaja.

6. Penulis ingin mengingatkan semua, minumlah air pada kadar 7 gelas sehari kerana kandungan air yang cukup dalam badan akan menstabilkan semua fungsi organ badan dan badan memerlukan air yang secukupnya untuk melancarkan "sistem pengangkutan" untuk "mengangkut bahan-bahan" daripada satu organ ke organ yang lain. Alat pengangkutan paling penting ialah darah.

Bagi sdr/sdri yang berhajat mendapatkan Jus Delima Bio Emas bolehlah menghubungi:

PUSAT JUALAN JUS DELIMA BIO EMAS: NORHAFIZAH NORDIN TEL: 013 904 0627

ALAMAT: PERNIAGAAN PIRZA BAKTI 19, LORONG 1, TAMAN MENTIGA JAYA, 26600 PEKAN, PAHANG DARUL MAKMUR.
Labels: Featured

Thanks for reading Tanda-tanda Tindak balas Jus Delima Bio Emas. Please share...!

0 Comment for "Tanda-tanda Tindak balas Jus Delima Bio Emas"

Catatan Yang Ditampilkan

Sitemap

Back To Top